Oletko jo ottanut Google-yritysprofiiliin haltuun? Jos et tai et ole koskaan kuullutkaan Google-yritysprofiilista, niin kannattaa tarttua tuumasta toimeen ja luoda yritykselle oma profiili, sillä se on yksi helpoimmista tavoista parantaa näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa täysin ilmaiseksi. Vaikka yritykselläsi olisi jo verkkosivut ja aktiiviset sosiaalisen median kanavat, Google-yritysprofiili tuo lisäarvoa erityisesti paikallisessa haussa ja tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät palveluitasi.
Google-yritysprofiilin hyödyt
- Parempi näkyvyys Googlen paikallisissa haussa: Google-yritysprofiili tuo yrityksesi hakutulosten kärkeen, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät tuotteita tai palveluita omalta alueeltaan (esim. hieroja Jyväskylä). Näin pääset esille oikealla hetkellä, kun asiakas tekee ostopäätöstä.
- Tärkeät tiedot yhdellä silmäyksellä: Google-yritysprofiiliin voit lisätä yhteystiedot, linkin omille verkkosivuille sekä ajanvaraukseen, aukioloajat, palvelut ja muut tiedot.
- Asiakaspalautteen kerääminen: Google-yritysprofiilin avulla asiakkaasi voivat jättää arvosteluita ja antaa palautetta.
- Mahdollisuus julkaista päivityksiä ja tarjouksia: Profiilissasi voit julkaista kuvia, erikoistarjouksia ja ilmoittaa tapahtumista.
- Mahdollisuus seurata analytiikkaa: Profiilissa pääset seuraamaan hyödyllistä analytiikkaa, kuten yritysprofiilin näyttökerrat, puhelujen määrät, hakutermit, reittiohjeet ja klikkaukset verkkosivuille.
Näin otat Google-yritysprofiilin käyttöön
Yritysprofiilin luontiin tarvitset Google-tilin, joten aloita kirjautumalla Google-tilillesi tai luo tili tästä. Tämän jälkeen pääset luomaan Google-yritysprofiilin suoraan tästä linkistä. Rekisteröi yrityksesi vastaamalla Googlen esittämiin seuraaviin kysymyksiin:
- Yrityksen nimi ja yrityksen toimiala
- Yrityksen sijainti
- Yhteystiedot
- Aukioloajat (vaiheen voi ohittaa mikäli aukioloaikoja ei tuoda ilmi)
- Sallitko asiakkaiden lähettää sinulle viestejä profiilin kautta
- Yrityksen kuvaus
- Mahdollisuus lisätä kuvia yrityksestä
Täytä profiili huolellisesti ja varmista, että tiedot eivät ole ristiriidassa muilla alustoilla julkaistujen tietojen kanssa. Muista päivittää profiilia aina tarvittaessa.
Arvostelujen kerääminen
Kun olet saanut Google-yritysprofiilin valmiiksi, suosittelen aloittamaan asiakasarvostelujen keräämisen. Google-yritysprofiilista voit luoda linkin, jonka avulla asiakkaat voivat helposti antaa tähtiarvion ja kirjoittaa palautetta yrityksellesi. Sisällytä arvostelulinkki esimerkiksi kiitosviestiin, sähköpostiin tai kuittiin, jotta palautteen antaminen on vaivatonta ja nopeaa. Muistathan vastata jokaiseen uuteen arvosteluun.